گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

گرجیان ایران در تاریخ

گرجیان ایران قومی سخت کوش و سازنده (از تبار الله وردیخان گرجی که سازنده سی وسه پل اصفهان می باشد)

قوم گرجی

 

ما گرجیان ایران و به عبارت بهتر و واقعی تر ایرانیان گرجی از سلاله اله وردیخان و امامقلی خان اوندیلادزه گرجی هستیم که از اعماق تاریخ پر فراز و نشیب سرزمین آبها و چشمه های روان و گرم تفلیس عبور کرده و بیش از چهار صد سال در کوچه های ایران عزیز از فرح آباد مازندران تا فارس و اصفهان و فریدونشهر عزیز (بام ایران) بذر مهر و محبت و عشق وحدت کاشته ایم .بزرگترین افتخار ما این است که ما مسلمانیم و شیعه ، ایرانی هستیم و به زبان شیرین گرجی سخن می گوئیم.گرجیان در تاریخ ایران منشاء خدمات بسیار شدند.از سپهسالاری اله وردیخان و تکیه گاه ارتش ایران بودن، تا رشادت های امامقلی خان که به سلطه پرتغالی های استعمار گر در جنوب ایران پایان داد، تا یوسف خان گرجی که بانی اراک بود تا نقش گرجیان در انقلاب مشروطه، تا شهادت جوانان برومند گرجی در جریان هشت سال دفاع مقدس، تا حضور موفق گرجیان و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است. گرجیان مردمانی مهمان نواز هستند.

مردم شریف ایران! ما گرجیان بی صبرانه حضور سبزتان را در فریدونشهر زیبا به انتظار نشسته ایم تا در کوه سیخه و پیست اسکی فریدونشهر و در سایه سار چشمه های پر آب و چشمه لنگان، آبشار پشندگان،دشت های لاله واژگون،آبشار طرزه،تنگ حنا،چشمه تنگوله،سراب آبلت،آبشار پونه زار،سراب فریدونشهر،غار گوکان،آبشار دورک،دره پستان و سراب بابا احمد و ده ها جای دیدنی مناطق گرجی نشین ، پذیرای وجود نازنینتان باشیم.

چون ایران نباشد تن من مباد

غرفه ایرانیان گرجی-اصفهان - آذر ماه 1384

انجمن گردشگری ایرانیان گرجی

برگرفته از ویژه نامه اقوام که توسط : روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری اصفهان  منتشر نموده است

 

 

 

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر
بانمک چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.banamak.blogsky.com

سلام
برای شما گرجیان ایران آرزوی سلامتی بهروز وموفقیت میکنم
شاد وپاینده باشید
منتظر حضور گرمتون تو وبلاگم هستم
تا بعد

امیر چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:21 ق.ظ http://pws.blogsky.com

عشق باید باشد
تا دلی ازشادی... بال وپر باز کند
تا که مرغک بر شاخ
نغمه شور وشعف ساز کند
عشق باید باشد
تا که آواز قناری
به دلت بنشیند
تا نفسهای زمین
گرم شود
وتو انگیزه بودن باشی
و تو انگیزه کامل گشتن
عشق باید باشد
تا زمین رنگ حلاوت گیرد
عشق را با تبر رنگ و ریا
این چنین خسته و بی جان نکنید
با ریاکاری و تزویر و دروغ
خیرگی با دل انسان نکنید
کافر عشق شدن نامردیست
عشق را دست به دامان نکنید.

--------------------------------------
وبلاگ خوبی داری ؛ دوست من...
هر روز به دیدنت می آم !

محمد چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:31 ق.ظ http://tricks.blogsky.com

سلام دوست خوب من
خوشحالم از اینکه با تو آشنا شدم
اگه دوست اری به وبلاگ من سر بزن تا با هم بیشتر آشنا بشیم

صباح جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:02 ب.ظ http://arak84.blogfa.com

با تشکر از راه اندازی این وبلاگ از شما و تمام کسانی که در این باره زحمت می کشند تشکر می کنم بنده به عنوان یک فرد اراکی می خواستم در باره مرد بزرگ یوسف خان گرجی موسس شهر صنعتی اراک اطلاعاتی را میخواستم لطفا مرا کمک کنید تا بتوانیم کمی از زحمات این مرد بزرگ را جبران نمایی
با تشکر

میلاد یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام.....
من میلادم که نمی دونم منو میشناسی یا نه......
ولی از اینکه وبلاگی با این موضوع راه اندازی کردی خوشحالم.
موفق باشی.........

رضا چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام من به تمام گرجیان ایران زمین.

الهه سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:42 ب.ظ http://baharestane.blogfa.com

سلام
وب قشنگی بود
به عنوان یک گرجی مقیم اصفهان این حرف رو میزنم
ممنون میشم بهم سر بزنی
گرچه مطالب وبم ربطی به اصلیتم نداره

حسین گرجی شنبه 28 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://nebeshteh.persianblog.ir

سلام و درود
هزار بوسه هزارن گل تقدیمت باد
درود

سلام خدمت دوست گرامی
من هم متقابلا باغ گل را تقدیم شما میکنم و از ابراز لطف شما بی نهایت سپاسگزارم
موفق و پاینده باشی

محمد چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام من چند روز پیش به گرجستان سفر کردم مردمان گرجستان رو ادمهائی بسیار خونگرم دیدم ارزوی موفقیت برای گرجیهای عزیز دارم

علیرضا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ http://sopelboy.zio.ir

با عرض سلام!
انجمن فریدونشهری ها ، اولین انجمن رسمی شهرستان فریدونشهر آغاز به کار کرد!
شما میتوانید تو این انجمن در مورد هرچی که میخوایین بنویسین!
اخبار-مسائل علمی-زبان گرجی-سیستم ها مدیریت سایت-آنتی ویروس ها و حتی دلنوشته ها و همه و همه چیز!
لطفا به سایت مراجعه کنید و ابتدا عضو شوید!
منتظر حضور شما دوست عزیز همشهری هستیم!
با تشکر-تیم مدیریت انجمن فریدونشهری ها

دوستدار گرجی ها جمعه 29 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ

همیشه شاد باشید من رزمندگان فریدونشهری را در جبهه ها دیده ام و رشادت های انها همچنا ن الله وردیخان لرزه بر تن عراقی زده بود موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد